A gyártócsarnokból a rendeltetési helyére (daruszállítás)

A gyártócsarnokból a rendeltetési helyére (daruszállítás)

A gyártócsarnokból a rendeltetési helyére (daruszállítás)

Több alkalommal írtunk már oldalunkon a daruk tervezéséről, kivitelezéséről, üzembe helyezéséről és üzemeltetéséről. Nem feledkeztünk meg – önök se tegyék! – a rendszeres karbantartás fontosságáról sem. Arról azonban eddig még nem esett szó, hogyan kerülnek a daruk a gyártócsarnokból a rendeltetési helyükre. Cikkünkben ezt a hiányosságunkat pótoljuk.

 

Alapos tervezés

Az elkészült daruk megrendelőinknek történő leszállítása bizonyos esetekben épp akkora kihívást jelent, mint az emelőszerkezetek megtervezése és legyártása.

Számos tényezőt kell figyelembe venni és összehangolni a szállítás során:

Hová kell szállítani? Mivel? Mekkora tömeget? Mekkorák a méretei? Minden egyes szállítás az ezekre a kérdésekre adott válaszokkal és – mint a gyártás esetében is – a tervezéssel kezdődik.

 

Mivel?

Az elkészült darukat és egyéb emelőket a legtöbb esetben közúton, kamionokkal és teherautókkal szállítjuk le megrendelőink telephelyére vagy a szerződésünkben foglalt átadási helyre.

A túlméretes vagy túlsúlyos rakományok vasúton vagy légi úton történő mozgatása igen nehéz és költséges folyamat, ezért a közúti árufuvarozás a legmegfizethetőbb és leggazdaságosabb módszer.

Mivel a rakomány fel- és lerakodása, megfelelő rögzítése és a maga a szállítás nagy szakértelmet igényel, a megfelelő logisztikai partner kiválasztása kulcsfontosságú.

 

Mekkora tömeget?

A leszállítandó daruk tömege meghatározza, hogy milyen és mekkora teherbírású kamionra vagy teherautóra lesz szükség a szállításhoz.

Igyekszünk minden esetben a fenntarthatósági szempontokat is figyelembe venni és az optimális teherbírású szállítójárművet igénybe venni minden egyes szállítás során.

 

Milyen útvonalon?

A megfelelő jármű kiválasztása során már az útvonalat is meg kell terveznünk, mégpedig a korlátozások és esetleges lezárások figyelembevételével.

Az útvonal tervezése során arra is ügyelnünk kell, hogy ne legyenek benne rossz minőségű szakaszok, éles, nehezen bevehető kanyarok, túl szűk, vagy épp nagyon meredek utcák, hidak és alagutak sem, amelyek még normál méretű és kiterjedésű szállítmányok esetén is megnehezíthetik vagy egyenesen lehetetlenné teszik a szállítást.

 

Mikorra?

A szállítás határideje a legtöbb esetben kötött, az egész műveletnek ehhez kell igazodnia. A tervezés során az út megtételéhez szükséges idő mellett figyelemmel kell lennünk a fel- és lepakoláshoz szükséges időre – illetve a speciális eszközök iránti igényre – is.

 

A szállítás és annak megtervezése pedig még sokkal nehezebbé válik, amikor a leszállítandó daru kiterjedése miatt túlméretes szállítmányként kell eljuttatnunk rendeltetési helyére, amelyre speciális szabályok vonatkoznak.