A pálya megtervezése szintén nagy fokú gondosságot igényel, ugyanis ez határozza meg a teheremelő vagy -mozgató rendszer hatókörét, az anyagmozgatás dimenzióit. A tervezés folyamata során mérnökeink a rendelkezésre álló hely optimális kihasználásával törekszenek a megrendelői igények maximális biztosítására.
Az áramellátás a pályával párhuzamos, ezen vagy ebben futnak az elektromos meghajtást biztosító áramellátók.
A leggyakrabban alkalmazott megoldás a C-sínes rendszer, amelyben az áramvezető lapos kábelt tartó vezetékkocsik egy darupályával párhuzamosan vezetett C sínben futnak. A komplett rendszer tartókarokból, C sínből, vezetékkocsikból, végütközőkből, szorítókból és lapos kábelből áll.
Ott, ahol nem kivitelezhető a C-sínes megoldás, sodronyköteles rendszer alkalmazható. Ezeknél az áramellátók sodronykötélen futnak a darupályával párhuzamosan.
Különösen poros, nehezen tisztán tartható felhasználási környezetben ajánlott a C-sínnél némileg védettebb, könnyebben tisztán tartható négyzetes zárt sínes rendszerek kiépítése.
Ezek a rendszerek moduláris felépítésék miatt számos előnnyel rendelkeznek: könnyen kiépíthetők, jól szerelhetők, számtalan kiegészítővel bővíthetők, valamint karbantartásuk is viszonylag egyszerű, ezért ár/teljesítmény arányuk is igen kedvező.